Alla inlägg den 18 april 2008

Av C - 18 april 2008 22:33

Så jag hamnade här trots allt, visserligen har jag haft andra saker för mig idag. Det blir helt enkelt ett "sent" inlägg där jag resumerar min dag och lite tankar ofc. Ja, då vet ni.. Lets start the talking!


Vaknade imorse av någon slags melodi, slog upp ögonen, satte mig upp och la mig sedan ner igen. Hade ingen lust, var trött och ville sova. Fast det visade sig att det bara var en halvtimme senare jag skulle upp ur sängen min. Kändes hemskt att se den vara sådär mysig och go, så jag var tvungen att springa in till huset för att inte få återfall (som med vissa andra saker.) Solen sken och jag kände mig bara gladare och gladare för var minut, tills jag ser vilka två små skitungar som går mitt framför näsan på mig i centrumbacken (ja, jag var fortfarande sur för gårdagen!) Skitsamma tänker jag och skyndar på mina steg eftersom att jag insett att jag var nära på att komma olydligt försent. När jag passerar "de små skitungarna" är ena en total IDIOT och lägger krokben på min stackars fot som jag hade förj. ont i!!! Jag blir skit sur och är en hundradelssekund från att slå till det svinet med min väska, men alldeles innan hinner jag tänka "han är inte värd det" och jag fortsätter mot skolan. Denna händelse förföljde mina tankar under dagen och jag hade väldigt svårt för att dra upp mina smilband. Däremot har jag gjort en upptäckt genom att vara sur, jag arbetar bättre!!  Så under mattelektionen kände jag mig riktigt flitig (så jag tänkte att nu vänder det, nu blir jag glad igen!). MEN min tanke visade sig vara helt åt skogen, efter lunchen satt jag i stort sett i 2½ timme och gjorde absolut ingenting mer än att sura... det var inte alls lätt att vara jag idag.


Efter skolan gick jag, efter många om och men, hem. Satte mig och glodde på Gilmore Girls och OC för att lugna ner mig, och tro´t eller ej det funkade faktiskt[!] (tills mamma sa nej och nekade min fråga). Åt lite middag och sedan bar det av ner till centrum för att möta lite flicks. Alltid lika trevligt att träffa de som får en att må bra. Så nu känner jag mig "harmonisk" igen och ska snart gå ut och filosofera ut mina tankar i min "tanke bok" som jag så vackert har döpt den. (det är alltså ingen dagbok, utan en bok med en massa tankar i... för dig som inte förstod!)


Imorgon blir det lite mys med flickorna igen och jag har verkligen sett fram emot det här. Känns så "härligt". Sen lät det ju inte fel när min mamma berättade att det ska vara solsken och upp mot 10-15 grader under helgen. Hallelujah!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards