Alla inlägg under mars 2008

Av C - 31 mars 2008 22:29

Så, nu är jag irriterad! Först och främst vill jag bara berätta att jag träffade Nadija ikväll och det var hur mysigt som helst och att hon är så söt. Sen kom jag hem, var lugn och fin, satte mig och prata lite med Cayosöt som jag saknar på msn. Sen sen sen så bara råkar jag searcha på PA. Och vipps kommer jag in på en brud som bor här i bålsta, and there went my confidense...


Jag vill också vara sådär söt, ha sådär fina läppar, så där bra hår. Det är som om att så fort man har lite klirr i kassan så föds man med allt det där som alla andra vill ha. Whats the idea of this? Det är så ONÖDIGT, kan ni inte dela med er åtminstone? Ah okej, sen finns det ju dom som har tur och råkar födas med värsta perfekta hyn och värsta perfekta håret UTAN pengar men som ÄNDÅ är sådär otroligt söta. Im going insane here with all the thoughts. JAG SKA FAN GÖRA EN PLASTIKOPERATION!!!!


eller nej det tänker jag inte, jag är bara allmänt AVUNDSJUK!

Av C - 31 mars 2008 18:27

Så jag kunde inte sova alls inatt pga alla tankar som sprang runt och lekte i mitt huvud. Vad det var för tankar kommer jag inte alls ihåg idag, men de höll mig uppe till sent inatt och jag vaknade imorse som en död torsk. Kändes inte något vidare alls och hade helst velat sova vidare i min dåvarande sköna säng, men så var inte fallet. Gick i en blåsig centrumbacke och blev otroligt glad/överraskad av att se att det inte bara var jag som tvingat mig upp ur sängen, utan även Liza och Linda. Skönt. Svenskan var inte så svårt som jag hade trott att den skulle vara att gå igenom. Skulle "översätta" en text från talskrift till vanlig skrift, vilket inte alls var så svårt... snarare drygt. Fick även reda på att jag defenetivt har ett MVG om jag bara börjar diskutera lite mer, och det känns inte direkt fel.


Sen bar hela dagen av med rivande fart. Kollade mestadels på film, eller ah det var det vi gjorde på engelskan och mediekunskapen/arbetsmiljö och säkerheten. Filmen vi såg på engelskan var grymt hemsk, "En krigares själ", som handlar om en familj någonstans i england/amerika (jag förstod aldrig riktigt var de bodde) där mamman i familjen blir slagen osv... De har filmat så att det känns verkligt vilket gjorde mig illa till mods. Tårarna var faktiskt på g flera gånger. Så jag tänkte nästan sätta igång lite smått med min sammanfattning ikväll.


Efterskolan åkte jag buss (för jag har pengar igen, grymt skönt!) hem till Nadija och drack kaffe. Tyckte riktigt synd om henne, nu när hon väl fått ett jobb (trodde vi) visade det sig att de försökte lura henne genom att inte ge henne ngn ersättning = slavarbete! Älskling du ska veta att jag finns vid din sida och hjälper dig genom det här, om du någon gång behöver någon att luta dig mot. Vi kollade även på film där, som var riktigt bra, men jag kommer verkligen inte ihåg vad den hette. Nadija?


När jag sedan kom hem fick jag en väldigt god nyhet. JAG HAR FÅTT SOMMARJOBB!!!!!!! På pappas arbete, fast det är ingenting direkt speciellt och jag förväntat mig inte någon höjdar lön, men det är åtminstone bättre än att gå pank på sommaren! Jag ska sitta och scanna in dokument till lite datorer, ett väldigt enformigt jobb! Men vad gör man inte för pengar. Tänkte även hjälpa till lite hemma och kanske få lite pengar även därifrån.


Well, nu ska jag se vad folket där ute gör.

For so long!

Av C - 30 mars 2008 19:49

Så den här dagen har gått förbi snabbare än kvickt. Har kännt mig lite duktig iallafall som var ute i solskenet. Först och främst gick jag och mötte Ida O och Jesper, satt och pratade lite om vad som hade hänt på senast osv. Sedan gick jag hem hämtade Alexandras skinnjacka och gick ner till centrum för att lämna den. Vi hamnade hemma hos henne och gossipade lite innan jag förstod att klockan började bli middagsdags. Så jag kilade hem och hjälpte till lite med maten för en gångsskull. Känns lite pissigt att se faderskapet till galenskapet göra exakt samma sak idag. Som en repris. Fast jag har å andra sidan bestämt mig för att stänga av mina känslor och visa min kalla sida. För jag vill inte va en mespropp! Haha!

Av C - 30 mars 2008 13:25

(Måste bättra mig ifrån gårdagen, när jag menade gå in i en tom lägenhet menade jag fri från någon som faktiskt fött upp en och därmed skapar kontroll. Jag har ju ffs redan skaffat brörost cayo!)


Idag har jag ingen aning om vad som händer, mer än att jag inte direkt kan sitta här hela dagen när solen håller på att lysa sådär utanför! Jag har ingen lust att sitta hemma alls, så jag tänkte faktiskt ringa min Nadija och fråga vad hon ska göra idag! Gårdagen sög förövrigt, blev så grymt irriterad på min syster! Varför går inte att förklara, man måste stå i min sitts eller liknande för att förstå.... tror jag. Tillslut stod jag inte ut med att "vara hemma och vara trevlig". Jag klättrade på väggarna och det kändes som om jag lätt skulle kunnat ta en kökskniv och sprätta upp mig själv eller något. Så jag bestämde mig för att gå ut. Och eftersom att inte Nady orkade fick Alex vara den som mötte mig. Han gjorde iaf saker och ting liiiite bättre. Skrattade åt Christoffers och Niklas misslyckade försök att smyga på oss i skogen, det knastrade grymt mycket i grenarna!


Men Alex var trött och ville hem, och för att vara ärlig kände jag mig faktiskt också grymt sömnig. Så jag vandrade hem, och han hem till sig. Ringde även Linn för att beklaga mig och var nära på att springa hem till Ronny så fort jag hade varit inne och sådär. Men när jag väl inträdde mitt varma rum kunde jag bara inte gå därifrån. Jag var trött och det var bara att stanna hemma.


Drömde sjukaste drömmen inatt om att jag hittade en hund, en labrador, som hade tappat bort sig. Hunden kunde prata och berättade vissa platser han hade passerat på vägen till Ica. Via min supersmarta GPS hittade vi, och det visade sig vara Linas hus (jag tror att Lina kom med i drömmen för att hon sms:ade mig mitt i). Det var en stor bondgård med höns och hela kittet. Där inne fanns det även en katt (som jag är säker på var torleif, nadijas katt). Så jag levde i huset ensam ett tag, innan Lina kom hem från kryssningen. Det konstiga är att Lina inte ens reagerade på att jag var i deras hus, utan först när hon såg mig sa hon helt naturligt "jaha, sak du också vara hemma från skolan idag?". Sen kommer jag inte ihåg mycket mer. Sjuk var iallafall drömmen, och jag bestämde mig för att gå upp.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag ut ut ut ut ut !!!

See ya!

Av C - 29 mars 2008 12:49

Så, vi somnade grymt sent igår. Det är det värsta jag vet, att gå och lägga sig trött och sen när man väl ligger där är man piggast i världen. Det känns som om man pimplat i sig dussin av kaffekoppar och käkat massa sockertabletter. Men tillslut, efter många om och men somnade jag. Nu sitter jag här och lugnet i huset har försvunnit = min mamma och pappa har kommit hem. Det är vid sånna tillfällen man bara vill flytta hemmifrån. Hur skönt vore det inte att ta lite frisk luft och komma hem till en helt tom lägenhet, fast det skulle antagligen bli ensamt efter ett tag!


Så nu ska jag försöka få igång tv:n som jag gett upp hoppet om och sen.. sen får vi helt enkelt se!


For so long!!

Av C - 29 mars 2008 03:09

Jaha, så nu var alltså klockan halv fyra redan!? Väldigt förvånad över att jag fortfarande är vaken såhär dags! Men men. Idag har massor av folk varit här känns det som. Först kom Nea och Linda sötnosarna själva och käkade middag här, gullungarna hade köpt en fet chokladask till mig, uj uj uj! Senare kom även Alexandra och Jessica hit. Det var grymt underbart eftersom att jag inte träffat Jessica på ett år! Såå, vi satt och babblade lite och käkade glass innan Alex och Nadija kom hit med Sing Star, och mycket sång blev det. Känns som om min röst kommer vara lagom risig imorgon! Sedan kilade alla hem och nu återstår jag, Alex , Nadija och Joey...


For so long...

Av C - 28 mars 2008 14:54

Så idag har varit en riktig vårstädning för min del, har t.om dammat av min spegel som Lina så länge gått och beklagat sig över ! Snart ska jag även ta och plocka i mammas bil! So, so long suckers.

Av C - 27 mars 2008 23:26

Så, idag har jag spenderat min dag i Upplandsväsby tillsammans med min kära mor, moster och kusin. Införskaffade ett par über söta små skor som var en försenad födelsedags present. Testade även en skinnjacka, men jag vet inte riktigt om det var en sån jag ville ha... så jag skippade den (egentligen för min moders skull). Sedan kom jag hem, lagade mat tillsammans med pappa och rörde mig utåt för att träffa Nadija och Lina. Mysigt mysigt. Snart blir det till att hoppa i säng. Har även skickat min systers låt text till Joey så att han kan spela in den, kommer bli överlycklig om jag blir ägare till låten imorgon, men det återstår att se. Nu ska jag pallra mig till sängen och läsa lite Martina Haag som kära Lina lånat ut till mig, hoppas ni förövrigt haft ett underbart lov.


Big kisses / Nelia.

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards