Alla inlägg den 14 april 2008

Av C - 14 april 2008 17:37

Vill kunna säga att gårdagskvällen är ett minne blott, men det är den inte. Vaknade imorse med ögonlock stora som golf-bollar. OM jag hade lust att gå till skolan och se ut som ett freak!? (jag tror ni vet svaret på den frågan) Men jag tvingade mig upp och kände mig som en präktig liten miss duktig under-cover! Visserligen var inte skoldagen särskilt jobbig, speciellt inte med Lina Liza och Ida som mina högra händer. Det känns skönt att bara genom en blick kunna säga "fråga inte" och de förstår. Dagen spenderades genom att gå igenom fornsvenska på svenskan (och jag kunde faktiskt säga att jag visste vad trädet Agnetha stod och babblade om var för slags träd, fast det kommer jag såklart inte ihåg längre.) sedan blev det lite engelska där vi försökte trägla oss igenom en förhandstitt på Nationella provet (som infaller på torsdag klockan 8.15, tänk på mig) och såklart mediaproduktion där vi försökte få ihop våran musikvideo (jag lovar, det är skit svårt utan låt!!!!?!??!!). Efter en "hård" dag med mycket "hårt" arbete ringde jag Mamma( inte ville jag vandra upp för centrumbacken) och bad henne komma ner för att vandra lite med mig nere i centrum. Det slutade med en slags "palestina-sjal", en skjorta och en t-shirt (visserligen kom t-shirten från ELLE, så den räknas inte). Dessutom fick jag Mamma att köpa en paj åt mig. Tack mamma! Väl hemma smockade jag i mig fika med Kaffe (behövde det efter allt från gårdagens kväll). Dessvärre kollade jag även på OC och råkade hamna vid det avsnittet där Marissa faktiskt dör. Eftersom jag är en nykomling  till OC (relativt ny) strömmade tårarna ner för kinderna, fast jag var förberedd! Detta betyder bara att jag MÅSTE se avsnittet imorgon med. Sedan satte jag mig alltså här. Efter en middagsmåltid bestående av skinka och melon, kan låtas märkligt men det var faktiskt gott! MUMS!


På tal om morgondagen måste jag skvallra om att jag faktiskt ska få träffa Klara och vara barnvakt tillsammans med mamma. (Detta är en otroligt stor nyhet inom våran familj så nu sitter alla och ringer runt för att gossipa om den stora nyheten. Med tanke på att min bror är väldigt mån om sitt barn och ser helst att han eller Klaras mamma Linda tar hand om Klara.) Förhoppningsvis är hon sådär kramig och go som man vill ha henne jämt. Fast det kanske är bäst egentligen om Mamma åker själv, för jag känner på mig att jag kommer äta upp henne inom två röda!


Måste även skvallra om vilka roliga SMS jag fick av Liza idag. Jag har i hennes ögon blivit känd för att inte svara på hennes SMS. Oturligt nog hamnade min mobil ute i mitt rum och jag inne i det stora röda huset... vilket ledde till att jag inte alls såg att hon hade skickat sms (inte heller att Lina hade skickat eller att Linnea hade ringt). Så hon bombar min mobil med en massa "tyck synd om mig"-SMS. Hon erbjöd mig t.om en tia ifall jag svarade. Synd fan att jag missade det sms:et, jag som är pank!

Nu ska jag ner och försöka hitta något passande till min nyinköpta skjorta. Sen ska jag troligtvis röra mig för att möta Lina. Fow so long!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards