Alla inlägg under maj 2008

Av C - 31 maj 2008 16:40

Så jag har inte uppdaterat på två hela dagar och det skulle kunna bero på det VACKRA VÄDRET vi så gulligt har fått. Men icke. I torsdags hade jag fullt upp med datorkunskapens sista inlämning som vi inte var klara med, sen blev det nästan på en gång fix och ner till Centrum för att inhandla mat till kvällens middag som skulle bestå av Tacos. Firade Ida lite smått och hade det allmänt mysigt på Lizas trädgård. Sen blev nästa stopp min säng.


Igår var det så otroligt fint väder så efter skolan åkte jag på en gång hem till Nadija, och fick förövrigt hålla i en 1 veckas gammal bebis, och mös. När jag tillslut skulle röra mig hemmåt mindes jag att min farmoder skulle besöka oss så det var bara hem, fix och sedan sitta och fån-le i 1½ timme om inte mer. Tillslut var jag fri och fick gå, mötte då Liza och Nadija nere i centrum och vandrade upp igen för att sätta oss vid minigolfbanan där vi förblev. Efter ett litet tag kom även Alex och joinade oss.


IDAG gick jag efter många timmars sömn upp, placerade mig i solen nästintill på en gång. Sköönt, MEN så ringer Ronny och har något brådskande som jag absolut måste få reda på. Så jag vandrar iväg till PIA och möter honom... Sen bar det hemmåt igen och jag återgick till min plats i solen. MEN så ringer Nadija och tycker absolut att jag ska sola med henne istället, och såklart lyder jag henne och går dit istället.. där får man iallafall lite sällskap! ! ! Mycket mysigt. Nu när jag väl är hemma känner jag hur yr jag är efter att knappt ha ätit något under dagen. Förhoppningsvis får man något mumsigt till middag, och förhoppningsvis HÄNDER det någonting ikväll. Har ingen vidare lust att vara hemma.

Av C - 28 maj 2008 18:18

MR.A har blivit klådd av Ashton Kutcher... for your information ;)

Av C - 28 maj 2008 18:05

Idag har varit en underbart skön dag, bortsett från skavsåren jag fått av mina nya skor (reminded me of "hey, i put my new shoes on and suddenly everything is right). Började klockan tolv vilket kändes på tok för drygt för mig, så jag vandrade ner till skolan redan vid elva. Systeryster ringde mig och var inte på toppenhumör, så jag fick leka lite hero. Möttes av Ida och tillsammans gick vi hem till Lina för att "pick her up". Idrottade lite, eller ah ett försök till idrott som ledde till att jag ballade ur och dansade på alla möjliga konstiga sätt för att hålla humöret uppe. En timme senare slog jag mig ner hos Ida och Therese på finkan för att vänta på att någonting skulle hända. Skönt att sitta i solen, synd dock att jag var tvungen att dra på mig helt fel kläder vilket ledde till att jag inte aalls  fick någon färg. Därför slog jag mig ner en sidådär tjugominuter här hemma och passade på att ha ett skönt och härligt fotbad.


Nadija ringde mig sen, så vi bestämde oss för att mötas vid PIA och slå oss ner på en filt i solen. Lina ville också hänga på. Så där satt vi och pratade samt planerade. Som nu läget ser ut åker jag antagligen och hälsar på Nady på Norröra i slutet av sommaren, känns härligt men samtidigt tar det emot lite. Får se hur saker och ting visar sig.


Så nu sitter jag här och känner matosen stiga upp, jag är dock inte alls hungrig och har stor lust till att bara gå ut i det fina vädret igen iklädd mina mjukis-shorts och min über sköna tröja, mwiih.


vill ge ett stort PLUS(+) till Lina idag som var med på idrotten, you go girl.

Av C - 27 maj 2008 22:20

Bara för att demonstrera och övertyga om att min åsikt rörande Ashton Kutcher i "What happens in Vegas" stämmer langar jag upp en bild.

Av C - 27 maj 2008 22:05

Tänkte uppdatera lite från den här über vackra dagen. Skolan gick som den gick, känns faktiskt helt okej att stiga upp på mornarna nu. Hade lite sömnproblem i förra veckan, men saker och ting verkar ha ordnat upp sig i min skalle. Den enda lektionen som verkligen var tråkig var mattelektionen, förstår inte varför han envisas med att hålla mig kvar när hela min kropp skriker för att få gå därifrån. Jag hatar matte, har alltid gjort och kommer alltid göra och där med basta! Det enda positiva, och då menar jag ENDA, med dagens lektion var att Per lät oss gå tidigare.


Efter att ha suttit och väntat på mamma i jag vet inte hur länge åkte hon och jag till Kista. Kollade på "What happens in Vegas", SKAPLIGT bra film som rekomenderas att se! Dessutom är Ashton Kutcher som vanligt grymt snygg, enda nackdelen är att man får sån där kärleksångest efteråt. När filmen var slut sprang vi ut och shoppade loss, eller mamma shoppade loss ÅT mig. Inhandlade en sorts "mjukisdress" och nya pärlörhängen (då mina förra blivit... borttappade!!!!). Åt en grymt god pasta bolognese innan vi körde vidare till Outletten i Barkaby/Barkarby (har ännu inte lyckats lära mig vilken av stavningarna som faktiskt är rätt!?) där mamma inhandlade ett par nya skor åt mig. Lucky me, lucky me.


Har även luskat lite i mitt framtida sommarjobb hos papi. Blev underbart,fantastiskt, förvånad när jag insåg hur mycket jag faktiskt kommer tjäna om mammas misstankar stämmer. Nu blir det bara till att hoppas, och om jag känner mitt Öde rätt kommer jag bli lagom besviken. Men som sagt, det är fortfarande pengar och de behövs verkligen.


Nu funderar jag starkt på att vandra vidare till sängen min.


Keep your great mood sunny.

Av C - 26 maj 2008 22:06

Miss Lilla Jag har varit alldeles på tok så duktig idag. Tro´t eller ej men efter mitt förra lilla inlägg gick jag faktiskt ut och power-walkade(!!!!), jag som alltid brukar dra mig från att göra saker jag planerar. Kom hem och käkade vad mamma påstår sig vara nyttigt till middag och sedan blev det raka vägen til duschen. Väl iordninggjord och helt dunder slut får Lina tillslut tag på mig "Kommer du ner till Liza eller?" Så på med klädsel och ännu lite walking ner till Liza. Väl där nere... ja vad gjorde vi egentligen? Vi... umgicks! Liza,Lina,Ida och Jag. Mina söta små flickor! 


Vid middagsbordet kom även mamma och jag fram till att vi ska åka till Kista imorgon och kolla lite bio tillsammans. Pratade om att kolla på "What happens in Vegas", eller mamma gjorde det och jag blev förvånad över att det var hon(!) som kom med förslaget. Sagt och bestämt, imorgon blir det Kista. Alltid lika trevligt.


Har ingen som helst anledning eller lust till att sitta här och vara emolicious. Därför blir min dagliga bloggning lite annorlunda. Hopefully you don´t mind. Nu ska jag kila ut till mitt rum, sitta och vara svartsjuk på tanken av att Liza och Lina sitter och myser tillsammans just nu och att de snart kryper till kojs i sällskap av varandra... jag då?  

Av C - 26 maj 2008 16:01

när man äntligen slutar skolan kommer den stora frågan - vad händer nu? Jag har i stort sett aldrig, och då menar jag aldrig, någon lust till att dra mig hemmåt. Slutar alltid med att jag hamnar här med kaffe, kallt eller varmt. Såå efter skolan umgicks jag lite med Liza och försökte om och om få tag på hennes mamma - utan  vidare resultat. Istället ringde jag min moder och beklagade mig över att vi inte hade någon mjölk hemma, en urdålig ursäkt för att få skjuss hem.


OCH VAD händer när jag kommer hem? Jo, självklart hamnar jag här. Inte för att jag direkt kan klaga på min musik som pumpar i bakgrunden, men ärligt!!! Mitt liv framför datorn är helt klart värdelöst och jag funderar starkt på att lägga in ny musik i mobilen och gå ut för en powerwalk... hmm.. Jag får se hur jag gör.


Hörs och ses!

Av C - 26 maj 2008 13:25

Ännu en dag på detta faboulusetta liv. Sitter i skolan och försöker trycka i mig massor av information om Rädda Barnen (därmed namnet på detta inlägg). Ska verkligen försöka göra mitt bästa imorgon och snacka lugnt och tydligt, men i min lilla värld kommer det aldrig att gå. Rösten kommer darra, händerna fippla med någonting som inte ens finns, blicken kommer att flacka och mina fötter kommer defenetivt trumma mot golvet. Synd att man inte var en riktig talare, då hade det möjligtvis kunnat bli ett bra betyg, well well.


Åter till mitt faboulusetta liv, jag och Lizasöt har kommit på världens mest underbaraste, briljanta, outvecklade plan om att förgöra en viss blogg-människa som finns uppkopplad 24/7 (inte för att jag är så fäst vid hennes blogg, har faktiskt aldrig besökt den... in hell att jag tänker skänka pengar till någon blåst liten blondin). Liza kommer klara det här perfekt, tro mig. Hon pratade även om att trycka upp ett X antal tröjor där en stor text förklarar hur mycket vi inte tycker om denna människa, låter det inte helt magnefikt!? Mmm-Mmm-Mmm...


Kanske har ni redan förstått att det här inlägget är något av en ironi, en kopia över hur dessa blogg-divor skriver för att få deras liv att låta intressant. Kan sätta en tusing på att de flesta är som vi, som jag, sittandes i skolan utan någon vidare lust till någonting, 0,75 kronor insatta på bankkontot och sådär lagom vilseledda över vad man ska försöka hitta på under dagens gång. En tusing, kanske inte... jag skulle därmed gå i konkurs.

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards