Alla inlägg den 16 april 2008

Av C - 16 april 2008 20:47

Sitter här igen (jag har helt enkelt inget liv!!!!). Oroar mig över engelska-nationella imorgon. Hatar prov, jag kommer inte kunna sova inatt (äntligen en anledning till mina sömnproblem!). Fast i övrigt kommer morgon dagen vara lugn.. sen är det fredag och det betyder "nästan" helg! Alltid skönast att vakna på fredagsmorgonen och tänka ÄNTLIGEN!!! Förhoppningsvis har jag ett liv den kvällen (förhoppningsvis sitter jag inte här och ugglar!). På lördag blir det iallafall hem till Ida, så mysigt!

I love it!


Idag såg jag dig, hatade dig och ångrade mig


Hände en jäkligt rolig sak, som jag faktiskt skrattade åt ordentligt! Det ringde nämligen på våran hemtelefon (den är helt störd och tycker inte om att bli talad i) som såklart höll på att krångla sig som vanligt. Så jag ringde upp till numret som varken mamma eller jag kände igen. Tredjegången gillt och det svarar en människa. Eftersom att mamma dammsuger har jag väldigt svårt för att höra vad människan på andra sidan säger. "JAHA, är det Christer" (Mammas chef), människan i andra änden säger nej och någonting mer. Frågar vem jag är och hur jag mår. Jag fick för mig att det var någon som ringt fel och säger "ja jo jag heter cornelia och jag mår bra, men jag skulle bara kolla vem det var hejdå!" Då börjar människan där borta skratta, då hör jag... DET VAR MIN KUSIN och jag hade helt och hållet gjort bort mig totalt. Men skrattade, det lovar jag att jag gjorde.


Snart kommer tiden på dygnet då jag tänker alldeles för mycket


Jag höll inte mitt löfte med mig själv. Känner mig väldigt sårad av mig själv. Så typiskt, känner inte som om jag klarar av något av de mål jag sätter upp (och det gör jag väldigt ofta under den tiden på dygnet när jag tänker alldeles för mycket av någon anledning).


Jag vill skriva om något intressant, inte om hur jag sitter här ensam med min te-kopp och lyssnar på massor av musik (därvid namnet) som Lina har skickat till mig. Intressant, tycker ni det är intressant att jag tyckte det var roligt att en av Linas nya favorit låtar innehåller en låt som vid orginalet är en av MINA favorit låtar (nej!). Tycker ni det är intressant att min te-kopp precis tog slut i slutet av förra meningen? (nej!). Hmm... Nu skriver jag bara för skrivandets skull, för att jag inte har någon lust att gå ner till mamma och glo på något ointressant naturprogram... jag har ingen lust att gå in på skolverkets hemsida för att bli påmind om provet imorgon... har ingen lust att gå ut i mitt rum och ligga och glo upp i taket... har ingen lust till någonting. Känns som om jag skulle kunna gå halva jordkloter för att bara ha någonting att göra. Men det skulle bara resultera i att jag missar provet imorgon och att jag då har god risk att bli underkänd i Engelska A.... tycker ni att jag ska sluta skriva nu!? (ja!!!)... well, det tycker jag med.

Av C - 16 april 2008 17:37

Den här dagen (What to say, what to say!?). Ja okej. Så jag vaknade klockan sju av att pappa smäller igen garagedörren. Fast, jag började inte förrän tio så självklart somnade jag om när jag insåg vad klockan var. Sen pallrade jag mig upp för sängen vid kvart i nio, drog på mig kläder och sprang ner till skolan i "högklackat" (alla som känner mig rätt är att de högsta klackarna jag kan gå i är typ en millimener höga). Väl där nere visade det sig att jag och min filmgrupp inte kunde göra något med våran musikvideo förrän imorgon, yey! Well, ut på trappan i solskenet och snacka massor av skit och sedan Idrott. Där var jag skit dålig på pingis, men ägde på bedminton. Sånt man får ta ibland. Något som däremot kändes hemskt var att vi pratade kost och att hamburgare och pizza i stort sett bara var luft.. ingen näring alls! Vad tror ni jag och min mamma åker och handlar för mat!? (hamburgare, iklädd stora mjukisbyxor och linas skor... kände mig jätte fräsch). Men men, vad ska man göra åt saken!? Orkade ändå inte äta upp, slängde mer än hälften.


Så, nu sitter jag fortfarande och grinar över att min kära lärare ringde hem till min mamma och frågade ut henne om varför JAG varit grinig i skolan (vilket jag inte ens har den här veckan). För det första förstår jag inte varför hon inte pratar med MIG i första hand och för det andra förstår jag inte hur hon kan vara så sent ute (det var i själva verket FÖRRA veckan jag var grinig på allting!!!!!!) Hmmm, kommer ta ett gravallvarligt snack med henne imorgon alltså. Sådär gör man ju bara inte!?


Nu ska jag försöka få tag på någon, jag måste ut ur detta brutala hem som bara orsakar irritation och psykstördhet!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards