Alla inlägg den 5 maj 2008

Av C - 5 maj 2008 22:15

Så jag har inte direkt haft någon vidare kontakt med folket genom dumburken, men nu ska ni allt få er en uppdatering!


Lördagen gick till att för det första umgås med syster yster min som kom hit till Bålsta. Prat och skvaller om ingenting och allting på samma gång. Efter middagen drog jag tillsammans med Nadija ner till Lina och hade en grymt mysig kväll med lite flickor. Vid en tidpunkt hade vi tänkt dra vidare, men efter en kort promenad förstod vi att det var lönlöst! Så vi vandrade tillbaka och fortsatte att ha det allmänt trevligt på Linas baksida. Senare kilade jag och Nadija upp till Ronny och var lite hoppsomhepp rastlösa. Nadija drog hem och jag somnade framför någon Film de hade bestämt sig för att se. När jag vaknade upp runt fyra tyckte jag det var en ide att gå och lägga sig i en ordentlig säng, sagt och gjort.


Söndagen vaknade jag upp i Ronnys rum och hade egentligen ingen som helst aning om vad jag hade där att göra. Åkte hem, för jag skulle ju vara hemma ensam, och fortsatte till Solna och träffade min solstrole Klara. Fikade och mös rent allmänt i solen/blåsten. Införskaffade ytterligare ett par skor, som jag är på tok för nöjd med! Mmm-mmm-mm. Sedan åkte vi tillbaka hem till Bålsta och min mage tyckte det var dags för någonting rejält att smälta, så det fick bli vårrullar med sallad. Min tidiga middag ledde till en tidig träff med Lina. Jag cyklade ner och ungefär samtidigt åkte Ida hem till sin Kalle. Snackade om massor av saker, familjefejder, olycklig kärlek, lycklig kärlek, sommaren osv osv... väldigt mysigt och väldigt trevligt! Senare åkte jag och bytte lite saker med Nadija och gossipade lite om kvällen innan. Sedan var det sängen som väntade mig..


Idag vaknade jag upp med ett ryck, ett glatt ryck utan några tankar om vad jag skulle hitta på för klädsel! (Rena lyckan för mig!!) Kom ner till skolan och in på lektion. Har varit en relativt lugn dag i skolan. Våran lärare har hittat på en egen lektion där vi sitter och pratar om rättigheter för tjejer osv, jag finner det väldigt mysigt då jag pimplar en grymt god hallonjuice, tacka fan för det alltså. Dessutom är det ett ämne som jag från och till faktiskt intresserar mig för. Vi kom även fram till att jag INTE ska bli dagisfröken (Lizas förslag på mitt framtida jobb) men däremot kanske Hudterapeut. Det lät klatschigt och var något som jag kunde tänka mig, då slog det hårt i magen att jag gick på fel program. Men men, roligt har jag iallafall!


Efter skolan var det hem, plugga, mamma-dotter tid och sedan ut med Linn för att snacka om allt allt allt! Vi hamnade i mitt rum och umgicks som så vi umgicks förr i tiden. Älskar när hon ringer/skickar sms och berättar att hon tänkt spendera natten i bålsta, mitt hjärta hoppar högt i halsgropen.


Nu ska jag ner, göra en kopp te, skriva mer och bara... lugna ner mig.

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards