Alla inlägg den 4 juli 2008

Av C - 4 juli 2008 14:39

Allting har flytit på rätt bra idag, är faktiskt på min fjärde kartong nu och kände att jag behövde lite paus. Humöret har jag även lyckats hålla uppe tills hon öppnar sin snorkiga käft. Det var nämligen så att jag hade scannat ett dokument och i all stress gått tillbaka till kontoret utan byta läge till kopiator. Så när jag kommer tillbaka står hon där och glor på maskinen, jag frågar vad som är fel och hon bara rycker på axlarna. "Okej, men får jag se!?". Jag går fram till maskinen och förstår vad problemet är, ett problem som är lätt fixat. "Sisådär, nu kan du kopiera igen" (jag var tillochmed trevlig!?). Då kollar hon på mig som om jag vore dum i huvudet och säger med gäll röst "Vadå, var det DU som scannat!?!?!?" Jag ber om ursäkt och ska precis gå där ifrån när jag hör henne mumla för sig själv "du kan ju ställa in den i rätt läge nästa gång". SERIÖST! Efter det här kan ni kanske förstå vilken lust jag har att smälla upp dörren på henne riktigt HÅRT nästa gång.

Denna människa har all rätt att bli avskydd av mig, jag säger bara det. Nu sitter hon dessutom precis utanför våran dörr och pratar högt om hennes turkiet resa, tror det är minst tionde gången hon nämner den under DEN HÄR VECKAN.


JAG     ÄR    SÅ    OTROLIGT   TRÖTT   PÅ    ATT    JOBBA!!!

Av C - 4 juli 2008 10:02

RAPPORTERINGMiss fräsch har en "SÅ opassande stil" idag, det vill säga klänning med en sport-bh och träningsskor på sig. Dessutom kom jag in i kopiator rummet där hon står med benet i vädret och ja.... STRETCHAR! Håller man sig för garv då? Nej, och människan ser såklart med en nedsättande syn på mig.. Men är det JAG som står och clownar mig!?

Av C - 4 juli 2008 09:09

(En liten rättning pga Lizas kommentar. Odjuret är gullig och likaså min kontorsgranne. Men skönheten och odjuret är basserat på att man ska lära sig att se skönheten innuti en annan människa, vilket jag helt och hållet har gjort. Dessutom undrar jag om Liza sett den "verkliga" inspelningen av skönheten och odjuret eller bara den tecknade!?..... Saknar dig sötrumpan!)



Så, ännu en dag på detta enformiga kontor. Har precis gjort klart mitt arbete från igår och sitter nu och väntar på rätt tillfälle att be pappa gå ner och hämta en ny kartong (egentligen ser jag bara det som en chans att slappa till rejält och blogga lite).

   Igår bakade jag och Alex en rejäl kladdkaka som vi svullade på medan vi spelade yatzy (som jag såklart vann på) och snackade skit. Känns så grymt skönt att få ha den människan som vän, för jag hade nästintill tappat allt hopp... (thank you for the opportunity)




Får skriva mer snart, papi klagar över mitt slapperi..

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards