Alla inlägg den 29 juli 2008

Av C - 29 juli 2008 18:33

could it be worse?


Kom för ett tag sedan hem från en mysig picknick tillsammans med Nadija, Lina och för att inte glömma Ella, på den stora ängen vid senior hemmet. Solen värmde samtidigt som friska vindar nuddade våra kinder. Nadija hade med sig lunchen och jag efterrätten. Lite färg har jag minsann fått nu, och mer hoppas jag att det blir.


Åt precis pappas goda risotto och hade det allmänt mys, om man bortser från alla getingar som var ute efter min middag. Nu sitter och i stort sett och väntar på bättre tider, eller snarare att jag ska gå ner och ringa nadija. Men först tänkte jag bara skriva av mig lite.


Det är nämligen såhär : Jag har en vän, eller nej jag har fler vänner men just den här är någon av de mest speciella. Jag nämner inga namn, berättar inte vilket kön eller på något annat sätt beskriver denna person. Jag vill bara berätta att X är alldeles perfekt, alldeles utom sig underbar. Tack så mycket för att du finns/finns kvar/finns överallt.



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jag avslutar detta blogginlägg med lite citat som jag tagit ifrån Erica. Det var någonting som fanns där som passade alldeles perfekt. 




"Gammal kärlek är som gammal vin,
ju äldre desto starkare."
Antonio Perez

"Om vi står emot våra passioner så beror
det snarare på att de är svaga, än att vi är starka."
Francios de la Rochefoucauld

Av C - 29 juli 2008 13:00

Så, jag hade väldiga sömnproblem igår. Sov i tjugo minuter i soffan innan jag vaknade upp igen. Det var ingen ide att ligga kvar där så efter att ha zappat lite fram och tillbaka på tv:n satte jag mig vid datorn för att se om någon var inne. Men icke sa nicke. Så jag tog till telefonen och skickade runt sms och vipps så hade jag någonting att göra. Tog på mig lite varmare kläder och kilade ner för centrumbacken och mötte Lina och Alex. Vi skulle egentligen ha vandrat bort till Shell, men så blev det inte. Istället gick vi upp till mig och kollade lite på prison break. Lina och Alex åt upp alla bullar och samtidigt satt jag och halvsov. Det var då jag bestämde mig för att jag faktiskt var trött. Fast min efterlängtade sömn blev inte lika skön som jag trott att den skulle bli.


Idag, idag händer ingenting. Och för första gången på grymt länge känns det bara såå skönt. Först och främst ska jag äta - ni får ha det så bra.

Av C - 29 juli 2008 00:36

jag vill så gärna, så jätte grymt gärna, sova. men det går inte. klarar inte av att gå och lägga mig. känner mig så ensam då jag vet att alla ligger och sover. så god natt på er, önska mig lycka till.

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards