Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Life goes on, i promise

Av C - 19 maj 2008 22:15

Jag förstår inte var min skrivförmåga försvann någonstans, tittar tillbaka på min gamla blogg som jag hade för hundradussintals månader sedan och blir bara mer och mer besviken på mig själv. Mer än halva mitt ordförråd har försvunnit ut i blanka intet, bara sådär. Hårt att bita i det sura äpplet och förstå att man kanske var mycket smartare förr... läs och förstå!



"Sitter här och tänker tillbaka till tiden med dig. Det finns ingenting jag kan ångra, allting är försent. Allting som var sagt, allting vi har gjort, allting måste raderas. Några få chanser är allt en människa får, varför skulle jag vara så speciell att jag skulle få en till? Det är dags att glömma och gå vidare, men jag vet att det aldrig kommer gå för mig. Jag har allting planterat längst in... dags att radera men papperskorgen är full. Dags att glömma, men jag vill minnas.


Så, ni frågar hur jag mår. Sanningen i allting är att jag absolut inte vet längre. " Jag är förkyld ", det är allt jag får fram. För vem orkar lyssna på en historia som är ner till knäväcket lång. Jag skulle kunna berätta hur det är att inte kunna somna på nätterna för att tankarna snurrar för fort, hur det är att vakna och önska att man aldrig hade somnat, hur det är att möta sin egna pappa och känna att han inte vet vem man är, hur det är att jämt gå på en skörtråd när man är rädd för att göra fel. Jag skulle kunna berätta allting men jag vågar inte, vet inte hur jag ska uttrycka mig. Ibland kan jag tro att jag upptäckt svaret, men jag glömmer lika snabbt som glödlampan tänts.
Jag är beredd på att någon ska väcka mig och bara berätta att allting ont har varit en mardröm, men det händer aldrig... jag får aldrig den turen. Nu vet jag att det finns människor som har så mycker mer problem än vad lilla jag har. Men jag kan ändå inte få bort den där känslan som ständigt förföljer mig .
Dags att blunda åt alla problem och sätta på mitt plastiga leende, dags att låtsas att allting är bra.
"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 9 januari 2009 14:30

Haha, ingen vet typ att jag skriver det här inlägget med tanke på att jag inte uppdaterat här på typ tusen år. Så, vad har egentligen hänt i mitt liv? - Ne inte mycket alls faktiskt. Har ni frågor så ställ dom right away.   PUSS ...

Av C - 19 augusti 2008 16:38

Så, längesen jag uppdaterade (egentligen längesen jag ens satt vid en dator). Under tiden har saker och ting hänt, fast egentligen ingenting speciellt sådär.   Sista veckan på mitt sommarlov satt jag mestadels hemma och slappade framför bland annat ...

Av C - 11 augusti 2008 04:53

Hallå där ute! (och typ grattis i efterskott till snesan)   Nej, tyvärr (till er som hoppandes) jag har inte slutat blogga!! Tog bara en paus från datorn/internet för ett tag. Har haft lite andra saker för mig. Såsom att åka in till stora staden till...

Av C - 7 augusti 2008 14:39

Nu har jag iallafall bestämt med Linn att vi ska åka in till storastaden imorgon. Handla lite kläder och dessutom löshår, nu ska det minsann bli av. Hoppas bara att det inte är för ingenting jag köper den. Vi får helt enkelt se.  Känner mig helt lam ...

Av C - 7 augusti 2008 12:48

Vaknade precis upp hemma hos NAdija. VÄDRET ÄR KASST

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards