Alla inlägg den 19 mars 2007

Av C - 19 mars 2007 19:35

Så nu har jag trampat i det djupaste av de djupaste hålen. Aldrig trodde de att jag kunde ställa till det såhär, inte jag som tänker på allt. Hälften av delen är mitt ansvar, hälften av en hel, 50 av 100.Att springa ifrån det går inte, det där pipande ljudet som irriterar mina trumhinnor finns där mer än halva min tid på dagen. Det går inte att göra någonting åt. Kan inte stampa på det, inte ens trampa på det. Det är inget prov som gick åt helvetet, ingen text skriven med bläck som gick fel. Riktigt är vad det är, riktigt och ont gör det. Inte bryr jag mig, i grund och botten spelar det ingen som helst roll. Men bara tanken på att jag har en del i det hela att göra, ena foten i spelet, får mig att fortsätta kämpa. Det var inte såhär det skulle bli. Det skulle bara vara en sån där grej man gör sen skrattar åt, ifrån mitt håll. Sedan skulle allting tas så allvarligt helt plötsligt. Inga känslor inblandade var något av det jag minns att du sa, inga känslor. Men vilka känslor var det du menade egentligen? De där sura irriterande små sakerna som besöker mina hjärnceller oftare och oftare nu för tiden eller det där skrattet som bubblar av busighet så fort jag ser…Jag vet inte alls vad du menade, frustrerande är det… så äckligt frustrerande.

Av C - 19 mars 2007 18:50

Sitter och lyssnar på Snook - Inga problem om och om igen. Så oerhört skönt när han sjunger/skriker ut "se mitt stora problem är att mina problem är så pass små att dom knappt räknas som problem, men dom gör lika ont för det." Snacka om att ta orden ur munnen på en. Hellsongs - Jump är också så starkt bra! Idag har varit en kass pissig dag. Allting känns som om det gått fel... även fast det kanske inte har det. (inte hjälper det att någon totalt ignorerar mig, som OM det skulle hjälpa) Känns helt klart som man lever hur som helst. Det dåliga började redan igår, gick och la mig klockan nio pga att jag var så trött, sista gången jag tittade på klockan hade den hunnit bli halv ett. Under hela natten drömde jag samma dröm om och om igen, lika elak var den varje gång dessutom. Vaknade av att min mor och far talar så att hela grannskapet skulle ha kunnat vakna (ungefär). Kommer ner klockan halv sex för att slänga i mig lite frukost men det finns inga flingor. Jag dampar totalt på min far och springer upp och lägger mig igen. Vaknar klockan kvart i sju och somnar om än en gång. Sista gången jag vaknar har klockan inte ringt (jag har som vanligt ställt den fel). Med tjugo minuter kvar innan jag kan gå måste jag packa idrottskläder och slänga på mig kläder + smink. När jag sedan kommer till skolan visar det sig att vi bara har teori på idrottslektionen *weey*. Jag är pank och hungrig, jag är trött, sur och allting är allmänt fel. När jag väl får mat i mig får jag för mycket och sväller upp till en fet ballong. Ni kan kanske förstå hur resten av dagen gick? Dessutom började det snöa när jag och Älsklingen skulle hem ifrån centrum. Vem vill mig det här?

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 varenda dag.
 när jag kommer ihåg.
 när jag lyckas komma in på den.
 enstaka gånger.
 brukar inte läsa i vanliga fall.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards